DIESEL JA PAKKANEN - BG huoltopalvelut

Dieselpolttoaineella on taipumus paksuuntua kylmissä lämpötiloissa ja kiinteytyä osana geeliytymisprosessia. Geelimäiset polttoaineet tukkivat polttoaineensuodattimet ja rajoittavat syöttöä ruiskutussuuttimille. Lopulta moottori tukehtuu ja ei enää lähde käyntiin.

 

Dieselpolttoaigelled fuel filterne "geeliytyy", kun dieselpolttoaineen parafiini alkaa kiteytyä ja jäätyä. Riittävän pitkään alttiina kylmille lämpötiloille se tuottaa kiinteän vahamaisen aineen, joka voi tukkia koko polttoainejärjestelmän. Se on samanlainen kuin vahakynttilä pysyy kiinteänä, kunnes se sytytetään, jolloin vaha muuttuu asteittain vapaasti virtaavaksi nesteeksi. Sitten kun se jäähtyy, vaha muuttuu jälleen kiinteäksi. Samanlainen prosessi tapahtuu, kun dieselpolttoaine alkaa kiteytyä kylmällä säällä. Kun lämpötila on  -12°C, geeliytymistä alkaa tapahtua ja se voi tukkia polttoainejärjestelmän.

Dieselpolttoaineen hyytelöimisestä on olemassa muutamia merkkejä, jotka johtuvat ensisijaisesti tehon ja puristuksen menetyksestä, koska polttoaine ei pääse polttokammioon. Jos näet polttoaineen, se näyttää samealta; mikä on merkki siitä, että geeliytymistä on jo tapahtunut. Muita merkkejä, joita kannattaa etsiä, ovat valkoista savua pakoputkesta, kun yrität kiihdyttää, tai auto tyhjäkäynnillä ja yrität kaasuttaa ja moottori pysähtyy. Lisäksi, jos ajoneuvo käynnistyy, mutta ei käy tasaisesti, tämäkin voi olla merkki polttoaineen hyytelöitymisestä. Onko syynä kierroslukujen puute moottorin käydessä kylminä talviaamuina, jolloin ajoneuvo ei vain lähde käyntiin, syyllinen on luultavasti geelimäinen dieselpolttoaine.

Kun dieselautosi ei käynnisty ollenkaan, monet tekevät sen virheen tarttuessaan eetteritölkkiin aloittaakseen palamisprosessin. Tähän ratkaisuun liittyy kuitenkin joitain riskejä, koska siinä ei välttämättä ole polttoainetta, joka voisi todella syttyä. Liian suuren eetterisuihkun käyttö luo vielä enemmän ongelmia. Sisältömätön suihke voi sytyttää muut kuumat komponentit aiheuttaen moottorivaurioita, tai liian suuren eetteri määrän laittaminen polttoaineletkuun voi yksinkertaisesti sytyttää ilman linjoissa polttoaineen sijaan, mikä voi myös vahingoittaa dieselmoottoria pahasti. Onneksi on olemassa vaihtoehtoja, jotka ovat paljon turvallisempia kuin eetterin ruiskuttaminen.

 

 

BG Diesel Thaw® on nopea ja tehokas tapa sulattaa geelimäinen dieselpolttoaine ja palauttaa polttoaineen virtaus. Se nesteyttää sakeutunutta polttoainetta ja sulattaa jääkiteitä. Se suojaa vähärikkisen polttoaineen hankausta vastaan, pysyy nesteenä erittäin matalissa lämpötiloissa -51°C ja estää mukana kulkeutuneen veden jäätymisen.

Lisää 1 purkki (946 ml) BG Diesel Thaw® -seosta suoraan uuteen polttoaineensuodattimeen. Asenna uusi suodatin ja käynnistä moottori. Jos BG Diesel Thaw® kaadetaan geeliytyneesen polttoaineensuodattimeen, tyhjennä ensin mahdollisimman paljon polttoainetta suodattimesta. Lisää sitten BG Diesel Thaw® suodattimeen, asenna suodatin takaisin ja odota kolme minuuttia, jotta tuote liukenee hyytelöityneen polttoaineeseen. Käynnistä moottori. Tämä menetelmä saattaa vaatia useita yrityksiä, jotta ajoneuvo pysyy käynnissä. Jäljelle jäänyt tuote voidaan kaataa polttoainesäiliöön. Lämmitä moottori perusteellisesti ennen kuin yrität käyttää täydellä teholla.

BG Diesel Thaw® on ammattikäyttöön tarkoitettu dieselkäsittely. 

BG DFC Plus® HP korkeapainediesel ruiskutusjärjestelmille tarjoaa vertaansa vailla olevan polttoainejärjestelmän suojan korkeissa käyttölämpötiloissa ja korkeissa paineissa. Se estää polttoaineen musta noen muodostumisen, jotka tukkivat suodattimet ja kerryttävät karstaa. BG DFC Plus® HP pitää suuttimet puhtaina, estää polttoaineen hyytelöitymistä, korjaa suuttimien likaantumista, vähentää savusta ja suojaa moottorin osia korroosiolta. Se sisältää voiteluainetta, joka suojaa vähärikkistä dieselpolttoainetta vastaan. DFC Plus HP estää kosteuden jäätymisen. Se sekoittuu helposti kaikkien dieselpolttoaineiden kanssa ja on erinomainen polttoaineen varastoinnin stabilointiaine. Yksi purkillinen (946 ml) riittää käsittelemään 950 litraa polttoainetta. 

 

• Sekoittuu kaikkien dieselpolttoaineiden kanssa, erityisesti kylmällä säällä
• Ei sisällä alkoholia
• Katalysaattori, dieselhiukkassuodatin ja happianturi turvallinen

 

BG huoltopisteet

Ajankohtaista