Autovalmistajat ovat viime vuosina pähkäilleet visaisen pulman kanssa. Kuluttajat vaativat yhä sporttisempia autoja, mutta niiden pitäisi saastuttaa vähemmän. Jep, nyt puhutaan perinteisestä polttomoottorista. Haaste on tämä: Miten voidaan valmistaa auto, joka vääntää ja tuottaa tehoa paremmin kuin aikaisemmin, pienemmällä polttoaineen kulutuksella? Tämän markkinasekmentin kysyntä kasvaa selkeästi nopeimmin. Se johtuu siitä, että hallitukset ympäri Euroopan tukevat verokohtelussa vähäpäästöisiä autoja.

Lue lisää...

Automaattivaihteistot lisääntyvät Suomessa myytävissä autoissa nopeaa tahtia. Jo nyt voidaan ennustaa, että automaattivaihteistot tulevat olemaan lähivuosina yleisin vaihteistomuoto. Tällä tarkoitamme kaikkia sellaisia vaihteistotyyppejä, joilla helpotetaan kuljettajan vaihtamista.

Lue lisää...

 

Trafi on ilmoittanut hiljattain, että se alkaa vaatia ylimääräisiä tarkastuksia dieselautoille, joista epäillään ylimääräisiä hiukkaspäästöjä. Ajoneuvojen omistajaa tai sitä korjannutta tahoa odottaa lisälasku, mikäli auto ei ole Suomen tieliikennelain mukainen. Tieliikennelain mukaan uudet dieselautot tulee olla varustettuna hiukkasuodattimella, jotta haitalliset hiukkaspartikkelit eivät kulkeudu hengitysilmaan ja päästöiksi. Toisin kuin puhutaan, niin DPF ei ole varsinainen ongelman lähde eikä sitä kannata poistaa.

Lue lisää...

BG huoltopisteet

Ajankohtaista