Oletko huomannut dieselautossasi seuraavia oireita: tehon lasku, lisääntynyt savutus ja kasvanut kulutus? Entä käynnistyykö hiukkassuodattimen puhdistus (regenerointi) entistä useammin ja kestää pitempään? Se voi johtua liiallisesti kuormittuneesta hiukkasuodattimesta (DPF). 

Dieselmoottorin pakokaasut virtaavat hiukkassuodattimen (DPF) läpi. Suodatin puhdistaa pakokaasuja keräämällä kennostoonsa nokea ja suurimpia hiukkasia. Kun nokea ja hiukkasia alkaa kertyä liikaa, käynnistää auton ohjainlaite suodattimen puhdistuspolton (regenerointi). Puhtaaksi poltossa auton järjestelmä ruiskuttaa polttoainetta pakosarjaan, jotta regenerointi käynnistyy. Polton voi huomata esimerkiksi joitakin minuutteja jatkuvasta poikkeuksellisesta savuttamisesta, kulutuksen tilapäisestä noususta tai moottorin tehon alenemisesta.

Puhdistuspolton aikana pakokaasujen lämpötilan täytyy olla tarpeeksi korkea, jotta noki palaa pois suodattimesta.

6117pre 80e1e78d42085a6

 

Jos dieselautolla ajetaan vain lyhyitä ajoja alhaisilla nopeuksilla, ei tarvittavaa lämpötilaa ehkä saavuteta, jolloin polttoprosessi ei pääse käynnistymään tai se voi keskeytä ajosuoritteen loppumisen myötä. Seurauksena voi olla, että suodatin vähitellen tukkeutuu.

BG DPF & Päästöjärjestelmän huollossa pakokaasujärjestelmä puhdistetaan käyttämällä laitetta, joka käynnistää regeneroinnin ja kontrolloi sitä. BG Performance huolto täydentää huollon vähentämällä DPF-suodattimen taipumusta tukkeentua noesta ja mahdollistamalla auton oman järjestelmän käynnistämien puhtaaksipolttojen tapahtumisen.

Ominaisuudet:

  • Puhdistaa ilmanottojärjestelmän
  • Puhdistaa päästöjärjestelmän
  • Käynnistää DPF-regeneroinnin ja kontrolloi sitä

Edut:

  • Palauttaa polttoainetaloudellisuuden
  • Vähentää päästöjä
  • Palauttaa hiukkassuodattimen tehokkuuden
  • Palauttaa moottorin tehon ja suorituskyvyn
  • Pidentää turbon ja hiukkassuodattimen käyttöikää