DPF & Päästöjärjestelmän kunnostushuolto - BG Suomi

Diesel hiukkassuodatin on pakokaasujen jälkikäsittelylaite, joka puhdistaa pakokaasuja keräämällä kennostoonsa nokea ja suurimpia hiukkasia pakokaasuvirrasta. Jos dieselautolla ajetaan vain lyhyitä ajoja alhaisilla nopeuksilla, ei tarvittavaa lämpötilaa ehkä saavuteta, jolloin polttoprosessi ei pääse käynnistymään tai se voi keskeytä ajosuoritteen loppumisen myötä. Seurauksena voi olla, että suodatin vähitellen tukkeutuu.

Auton itsepuhdistava järjestelmä pyrkii sopivissa olosuhteissa polttamaan nokea pois, jotta hiukkasuodatin ei mene tukkoon. Olosuhteet, kuten ajokäyttäytyminen, öljyn heikkeneminen ja alhainen käyttölämpötila vaikuttavat hiukkasuodattimen toimintakykyyn ja öljyjäämiä alkaa kerääntyä liiaksi pakokaasuvirtaan. Tyypillisesti autoilija huomaa seuraavia ajettavuus ongelmia: tehon lasku, lisääntynyt savutus ja kasvanut polttoaineen kulutus. Myöskin hiukkassuodattimen puhdistus (regenerointi) saattaa käynnistyä entistä useammin ja autosi saattaa ilmoittaa Adblue nesteen tarpeesta useammin. Nämä ovat merkkejä hiukkasuodattimen likaantumisesta.

Kun nokea ja hiukkasia alkaa kertyä liikaa hiukkasuodattimeen, niin auton ohjainlaite käynnistää suodattimen puhdistuspolton (regenerointi). Puhtaaksipoltossa auton järjestelmä ruiskuttaa polttoainetta pakosarjaan, jotta regenerointi käynnistyy. Polton voi huomata esimerkiksi joitakin minuutteja jatkuvasta poikkeuksellisesta savuttamisesta, kulutuksen tilapäisestä noususta tai moottorin tehon alenemisesta. Puhdistuspolton aikana pakokaasujen lämpötilan täytyy olla tarpeeksi korkea, jotta noki palaa pois suodattimesta.

Tutkimusten mukaan hiukkasuodattimen palanut tuhka sisältää erilaisia metalleja. Näistä metalleista n. 70% on lähtöisin moottoriöljystä, kuten kalsium, sinkki ja magnesium. Lisäksi hiukkasuodattimesta löytyy kulumismetalleja ja jäänteistä jäähdytysnesteestä. Pääasiallinen ongelman lähde on moottoriöljy.

Diesel polttoaineen sisältämä noki pääsee ohivuodon seuraksena öljyn sekaan. Se on helppo todeta öljyn väristä, joka tyypillisesti on pikimustaa. Nokipartikkerlit kiinnittyvät toisiinsa ja paksuunnuttavat dieselmoottorin öljyä. Öljyn paksuuntuminen heikentää öljyvoitelua ja rasittaa moottoria. Tämä prosessi vaikuttaa moottoriöljyyn tekemällä siitä epävakaampaa ja kiihdyttää sen haihtumista. Kampikammion paineita vapautetaan huohotusjärjestelmän kautta imusarjaan ja takaisin palotilaan. Tämä prosessi tyypillisesti aiheuttaa diesel auton hiukkassuodattimen tukkeutumisen.

BG DPF & Päästöjärjestelmän huollossa pakokaasujärjestelmä puhdistetaan käyttämällä laitetta, joka käynnistää regeneroinnin ja kontrolloi sitä. BG Performance huolto täydentää huollon vähentämällä DPF-suodattimen taipumusta tukkeentua noesta ja mahdollistamalla auton oman järjestelmän käynnistämien puhtaaksipolttojen tapahtumisen.

Hiukkassuodaatimen puhdistus BG DPF & Emissions System Restoration avulla poistaa ja hajottaa diesel moottorin ilma- ja päästöjärjestelmäään kerääntyneen hiilikarstan. Sen ainutlaatuinen vähäsavuinen ja vähähajuinen koostumus pitää kaikki järjestelmän osat, mukaan lukien kalliit DPF:t, puhtaina ja toimivina.  

  • Puhdistaa ilmanottojärjestelmän
  • Puhdistaa päästöjärjestelmän
  • Käynnistää DPF-regeneroinnin ja kontrolloi sitä

Moottorin puhdistaminen BG EPR®:llä Engine Performance Restoration® pehmentää ja liuottaa vaikeasti poistettavan hiilikarstan männänrenkaiden alueelta jopa 10 minuutissa! Oikein tiivistetty palotila mahdollistaa parammat puristuspaineet ja vähentävät öljyn laimentumista ohivuodon seurauksena. BG EPR® puhdistaa mikroskooppiset voitelukanavat ylläpitääkseen komponenttien, kuten venttiilikoneiston ja turboahtimien, kriittistä hydraulista toimintaa. BG EPR® on kriittisen tärkeä osa säännöllistä dieselmoottorin autohuoltoa poistaen tehokkaasti hankaavan noen dieselmoottorin voitelujärjestelmästä.

Dieselmoottoriöljyn tehostaminen BG DOC®:lla ylläpitää öljyn suorituskykyä dieselmoottorin äärimmäisissä olosuhteissa. Patentoitu noen kontrollointi teknologia eliminoi dieselmoottoriöljylle tyypillisen hankaavan kulumisen ja estää lietteen muodostumisen tehostetun hapettumisen hallinnan ansiosta. BG DOC® on suunniteltu pidentämään happojen neutralointia ja stabiloimaan öljyn viskositeettia. Se auttaa pitämään dieselmoottoriöljyn paremmassa kunnossa seuraavaan öljynvaihtoon saakka.

Diesel polttoainejärjestelmän puhdistus BG 245 Premium Diesel Fuel System Cleaner liuottaa ja poistaa hiilikarstajäämät koko dieselin korkeapainesuihkutusjärjestelmästä, mukaan lukien polttoainesuuttimet ja palotilan. Se on erityisen tehokas poistamaan raskaita likakerrostumia korkean lämpötilan Commorail -suorasuihkutusjärjestelmien suuttimista. Kokonaisvaltaisesti puhdistunut polttoainejärjestelmä tarkoittaa pienempää polttoaineen kulutusta, alentuneita lähipäästöjä sekä alhaisempia CO2 päästöjä. 

BG DPF & Päästöjärjestelmän huolto puhdistaa ja palauttaa hiukkassuodattimen toimintakyvyn sekä ehkäisee tehokkaasti hiukkaussuodattimen jatkuvaa uudelleen likaantumista. Jatkossa suoritettava BG Performance huolto kontrolloi moottorin yleistä likaantumisprosessia ja vähentää korjaus ja korjauspuhdistustarpeita tulevaisuudessa.
 
  • Palauttaa polttoainetaloudellisuuden ja vähentää päästöjä
  • Palauttaa hiukkassuodattimen tehokkuuden
  • Palauttaa moottorin tehon ja suorituskyvyn
  • Pidentää turbon ja hiukkassuodattimen käyttöikää

 

 

 

 

BG huoltopisteet

Ajankohtaista